Program Öğrenme Çıktıları
İşletme Program Çıktıları
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, İİBF İşletme Lisans Programı'ndan mezun olan öğrencilerimizin aşağıda listelenen yetkinliklere sahip olmaları hedeflenmektedir. Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ-6) kapsamında belirlenen ve ulusal/uluslararası akreditasyon kriterleri ile uyumlu bu çıktılar, mezunlarımızın güncel iş dünyasının beklentilerini karşılayan, etik değerlere bağlı, analitik ve yenilikçi bireyler olarak yetişmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.
- İşletmenin temel fonksiyonlarına (yönetim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim) ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlar ve kullanır.
 - Yönetim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, örgütler, yürütür, koordine eder ve kontrol eder; takım içinde ve gerektiğinde liderlik rolü üstlenir.
 - Finansal tabloları ve mali verileri analiz eder, yorumlar ve bu analizlere dayanarak finansal kararlar alır ve sentezler üretir.
 - Modern pazarlama anlayışı çerçevesinde pazarı ve tüketiciyi analiz eder, pazarlama karmasını oluşturarak stratejiler geliştirir, uygular ve performansını değerlendirir.
 - İş yaşamında ve toplumsal ilişkilerde mesleki, etik ilkelere ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olur; çevreye ve topluma duyarlı kararlar verir.
 - Bir iş fikrini projelendirir, fizibilite çalışması yapar, proje yönetimi süreçlerini yürütür ve girişimci bir bakış açısıyla yenilikçi çözümler üretir.
 - İş dünyasını ilgilendiren temel hukuki konuları, iş hukukunu ve sözleşme türlerini açıklar; yasal hak ve sorumluluklarının farkında olarak hareket eder.
 - Türk dili, Atatürk ilke ve inkılapları ile Türk tarihi konusunda bilgi sahibi olur; en az bir yabancı dili (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
 - İnsan kaynakları yönetiminin temel işlevlerini (seçme, yerleştirme, performans değerlendirme, ücretlendirme vb.) uygular ve çalışanların verimliliğini ile örgütsel başarıyı artırmaya yönelik stratejiler geliştirir.
 - Karmaşık iş problemlerini çözmek için nicel ve nitel verileri toplar, analitik düşünceyle değerlendirir, bilimsel yöntemlerle araştırır ve etkin kararlar verir.
 
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü Program Eğitim Amaçları (PEA) ve Program Öğrenme Çıktıları (PÖÇ) Eşleştirme Tablosu
| 
			 Amaçlar  | 
			
			 PÖÇ1  | 
			
			 PÖÇ2  | 
			
			 PÖÇ3  | 
			
			 PÖÇ4  | 
			
			 PÖÇ5  | 
			
			 PÖÇ6  | 
			
			 PÖÇ7  | 
			
			 PÖÇ8  | 
			
			 PÖÇ9  | 
			
			 PÖÇ10  | 
		
| 
			 PEA1  | 
			
			 x  | 
			
			 x  | 
			
			 x  | 
			
			 x  | 
			
			 
  | 
			
			 x  | 
			
			 x  | 
			
			 x  | 
			
			 x  | 
			
			 x  | 
		
| 
			 PEA2  | 
			
			 x  | 
			
			 x  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 x  | 
			
			 x  | 
			
			 x  | 
		
| 
			 PEA3  | 
			
			 x  | 
			
			 
  | 
			
			 x  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 x  | 
			
			 
  | 
			
			 x  | 
		
| 
			 PEA4  | 
			
			 x  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 x  | 
			
			 x  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 x  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
		
| 
			 PEA5  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 x  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
		
| 
			 PEA6  | 
			
			 x  | 
			
			 x  | 
			
			 x  | 
			
			 x  | 
			
			 
  | 
			
			 x  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 x  | 
		
| 
			 PEA7  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 x  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
		
| 
			 PEA8  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 x  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
		
| 
			 PEA9  | 
			
			 x  | 
			
			 x  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 x  | 
			
			 x  | 
		
| 
			 PEA10  | 
			
			 
  | 
			
			 x  | 
			
			 x  | 
			
			 x  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 
  | 
			
			 x  |